Mestring handler om at kunne håndtere udfordringer og tilpasse sig nye situationer. Mestringsstrategier er strategier og redskaber til fx at planlægge og skabe overblik, estimere tid, spørge om hjælp, løse problemer eller regulere følelser. Børn og unge med autisme, ADHD eller tilsvarende vanskeligheder har ofte brug for støtte til at bruge disse redskaber og udvikle konstruktive mestringsstrategier.
Temaets målgruppe er børn og unge i alderen 4-16 år med autisme, ADHD eller tilsvarende vanskeligheder. Temaet omhandler de børn og unge, der har autisme og/eller ADHD, og de børn og unge, der har begge diagnoser. Temaet omhandler også børn og unge med vanskeligheder, der minder om diagnoserne ADHD eller autisme.
Temaet beskriver indsatsen PEERS, der har til formål at træne sociale færdigheder. Desuden præsenterer temaet mestringsbegrebet, og hvordan man bruger teknologi til at understøtte mestringsindsatsen. Temaet præsenterer også andre mestringsunderstøttende aktiviteter, fx fysisk aktivitet, der har en positiv effekt på trivsel hos gruppen af børn og unge.