Videre til indhold
|
Videre til menunavigation
Socialstyrelsen
Personal tools
Logo
Logo
Søg
Udvidet søgning
Menu
Navigation
Børn & unge
ADHD og opmærksomhedsforstyrrelser
Angst
Efterværn
Forebyggelse og tidlig indsats
Inddragelse
Læring
Omsorgssvigt
Plejefamilier
Rusmiddelproblematikker
Seksuelle overgreb
Selvskadende adfærd
Styring og sagsbehandling
Tidlig opsporing
Udadreagerende adfærd
Ungdomskriminalitet
Vold
Voksne
Civilsamfund og kommuner
Ensomhed
Hjemløshed
Organisering af sammenhængende indsatser
Peerstøtte
Prostitution
Psykiske vanskeligheder og komplekse støttebehov
Psykiske vanskeligheder og samtidigt misbrug
Recovery
Senfølger efter seksuelle overgreb
Stofmisbrug
Vold i nære relationer
Handicap
Børn med autisme
Børn og unge med følger efter hjernerystelse
Børn og unge som pårørende
Cerebral parese
Fritidsfællesskaber
Epilepsi
Handicap og beskæftigelse
Komplekse kommunikationsindsatser
Mestringsstrategier
Peerstøtte
Søskende til børn og unge med funktionsnedsættelse
Udviklingshæmning
Udviklingshæmning og demens
Udviklingshæmning og sundhedsfremme
Udviklingshæmning og udfordrende adfærd
Verbal dyspraksi
Forløbsbeskrivelse: Børn med verbal dyspraksi
Forløbsbeskrivelse: Børn og unge med komplekse følger af cerebral parese
Forløbsbeskrivelse: Børn og unge med sjældne handicap i aldersgruppen 0-25 år
Forløbsbeskrivelse: Rehabilitering af voksne med kompleks erhvervet hjerneskade
Forløbsbeskrivelse: Rehabilitering og undervisning af børn og unge med tidligt konstateret høretab 0-18 år
Forløbsbeskrivelse: Rehabilitering og undervisning af børn og unge med alvorlig synsnedsættelse
Redskaber
Til udsatte børn & unge
Til børn & unge med handicap
Til udsatte voksne
Til voksne med handicap
Om dokumentationsredskaberne
Håndbog i lovende praksis
Om Vidensportalen
Om Vidensportalen
Vidensportalens målgruppe
Vidensforståelsen bag Vidensportalen
Hvordan udvælger vi viden?
Vidensdeklaration
Sådan udarbejder vi et tema
Forside
»
Handicap
»
Børn og unge med epilepsi
»
Indsatser
Info
Indsatser
Stepping Stones Triple P (SSTP)
Stepping Stones Triple P (SSTP) er et forældreprogram til forældre med børn med funktionsnedsættelse. I SSTP lærer forældrene strategier for, hvordan de støtter barnet og fremmer god adfærd og udvikling.
Navigation
Forside
Børn & unge
Voksne
Handicap
Børn med autisme
Børn og unge med cerebral parese
Børn og unge med epilepsi
Definition
Målgruppe
Omfang
Aktører – ansvar og roller
Familien
Kognitiv adfærdsterapi målrettet epilepsi
Livskvalitet
Socioøkonomiske konsekvenser
Stigmatisering – omgivelsernes viden
Litteratur
Indsatser
Børn og unge med følger efter hjernerystelse
Børn og unge med verbal dyspraksi
Børn og unge som pårørende
Fritidsfællesskaber for børn og unge med handicap
Handicap og beskæftigelse
Mennesker med behov for komplekse kommunikationsindsatser
Mestringsstrategier til børn og unge med ADHD og autisme
Peerstøtte
Søskende til børn og unge med funktionsnedsættelse
Udviklingshæmning og demens
Udviklingshæmning og sundhedsfremme
Udviklingshæmning og udfordrende adfærd
Voksne med udviklingshæmning
Forløbsbeskrivelse: Børn med verbal dyspraksi
Forløbsbeskrivelse: Børn og unge med komplekse følger af cerebral parese
Forløbsbeskrivelse: Børn og unge med sjældne handicap i aldersgruppen 0-25 år
Forløbsbeskrivelse: Rehabilitering af voksne med kompleks erhvervet hjerneskade – på det mest specialiserede social- og specialundervisningsområde
Forløbsbeskrivelse: Rehabilitering og undervisning af børn og unge med tidligt konstateret høretab 0-18 år
Forløbsbeskrivelse: Rehabilitering og undervisning af børn og unge med alvorlig synsnedsættelse
Redskaber
Om Vidensportalen
Siden findes ikke